Topchef: DSV har taget markedsandele på tværs af forretningen

Udgivet den 24-04-2024  |  kl. 10:37  |  
DSV

DSV har taget markedsandele på tværs af forretningen, hvor især søfragtsforretningen har været mere ombejlet end konkurrenterne.

Det siger administrerende direktør, Jens Lund, efter transport- og logistikkæmpens regnskab for første kvartal.

- Vi har taget markedsandele across the board, og det er jo noget, når man driver forretning, som er super vigtigt, udtaler Jens Lund.

DSV's store schweiziske konkurrent Kuehne + Nagel aflagde regnskab tirsdag morgen.

Inden for luftfragt havde Kuehne + Nagel ifølge DSV's topchef den samme udvikling som den danske transportkoncern, men schweizerne har også fragt af let fordærvelige varer, såkaldte perishables.

Det er et marked, som ifølge Jens Lund ikke giver særlig meget positiv bruttoavance, og som derfor ikke er særligt interessant for DSV, der ikke har nogen aktiviteter her.

- Hvis du piller det ud, så har vi slået dem, udtaler DSV's administrerende direktør om DSV's udvikling i markedsandele inden for luftfragt.

I søfragt har DSV virkelig taget nogle markedsandele.

- De (Kuehne + Nagel ired.) estimerer, at markedet er vokset med 3 pct., og det tror vi også selv. Der er vi jo vokset 8 pct., udtaler Jens Lund om udviklingen i søfragt.

Den danske transportkæmpes topchef fremhæver også de vundne markedsandele inden for de to andre divisioner, vejforretningen, Road, og lagerforretningen, Solutions.

- Så det er jo altid dejligt at se, at kunderne synes, at det værditilbud, vi har, er relevant, og de faktisk har lyst til at vokse den volumen, som vi producerer for dem, udtaler en stærkt tilfreds Jens Lund.

VUNDNE MARKEDSANDELE DREVET AF ØGET KUNDEFOKUS

DSV's vundne markedsandele er blandt andet drevet af et øget fokus på kunderne.

- Vi har øget det kundefokus, vi har, fortæller Jens Lund, der fremhæver, at DSV er særligt stærk inden for de mellemstore kunder - de såkaldte SME-kunder.

Også med henblik på servicering af de større kunder har DSV organiseret sig lidt bedre, udtaler topchefen, der lægger vægt på, at processen med at gøre forretningen mere kundevendt har været succesfuld.

- Frem for bare at komme med et værditilbud, uden måske at have så meget kundefokus. Så prøver vi at skræddersy vores løsninger lidt bedre til kunden, siger DSV's topchef, der fortsætter:

- Dermed kan man være med til at skabe noget værdi ud over bare at lave transporten for kunden.

.\\˙ MarketWire

Jakob Due Jakobsen

Tags:  CEO❯  Shares❯ 

Seneste nyheder

17:44 Europa/aktier: Rockwool endte i toppen af let stigende Stoxx 600
17:05 Trump Medias revisor anklages for omfattende svindel af de amerikanske børsmyndigheder
17:04 Fredagens aktier: Positiv ugeafslutning efter jobtal, regnskaber og Rockwool-opjustering
17:02 Fredagens obligationer: Rentefald tiltog i styrke efter jobtal fra USA
16:15 Rockwool i stærk start på 2024: Estimaterne skal op, mener Jyske
15:32 USA/åbning: Jobtal giver ekstra vitaminboost til amerikanske aktier fra børsstarten fredag
14:57 Økonomer om amerikanske jobtal: Opbremsning er et skridt i den rigtige retning
14:54 Valuta: Dollar svækkes efter opbremsning i jobskabelsen i USA
14:37 C25 går lodret op og renter ned efter svage jobtal fra USA
14:35 Amerikansk rapport viser lavere jobskabelse og lønstigninger end ventet
14:00 USA/aktier: Apple står til stor gevinst fra start - jobtal er dagens joker
13:49 Rockwool opjusterer forventningerne til 2024 efter stærkt kvartal
13:17 Pandoras bestyrelsesformand sælger aktier for knap 5,7 mio. kr.
13:04 Ørsteds bestyrelsesformand købre aktier for knap en halv mio. kr.
13:01 Novo Nordisk og Mærsk stopper samarbejde med Copenhagen Pride
12:48 Europa/aktier: Danske selskaber i top og bund i stigende Stoxx 600
12:22 Obligationer/middag: Renterne er trukket lidt ned før jobtal fra USA
11:49 Danske Banks aktie presses ekstra af skuffelse over kommentarer om aktietilbagekøb
11:48 Aktier/middag: Danske Bank og Novo trækker C25 i rødt
10:49 ALK's topchef om optimeringsplan: Skal sikre råderum til investeringer og bedre bundlinje