Bilka optrapper e-handel

Udgivet den 12-04-2010  |  kl. 15:45  |  

Bilka optrapper nu det udvalg af varer, man kan købe på kædens internet-shop. Og der satses netop på at gøre det både billigt, nemt og trygt for danskerne at købe selv de største varer med et klik ved PC'en.

- Vi introducerer vores nye begreb, den såkaldte "e-købs-kurv". Og modsat en almindelig indkøbskurv, så er der ubegrænset plads i e-kurven. Man skal bare bestille, og de tunge varer leveres direkte til kantstenen ved bopælen, fortæller Henrik Libak, direktør i Bilka.

Bilka tog allerede for et par år siden de første skridt mod at udvikle en internetbutik. I starten var udvalget meget begrænset - bøger, foto-fremkaldelse og musik- og film-downloads. Men i de seneste måneder er der kommet flere og flere varer fra Bilkas store nonfood-sortiment med, og nu udvides tilbudene yderligere.

- Mange taler om internet-handel med fødevarer. Men vi har valgt at starte i den modsatte ende med de tunge varer. Vi er sikre på, at mange danskere vil opleve det som langt mere værdifuldt, at de kan slippe for bøvl, slæberi og trailer-manøvrer, siger Henrik Libak.

Forbrugere, der putter varer i Bilkas e-købs-kurv, er omfattet af præcis samme rettigheder som de kunder, der køber ind i de fysiske varehuse. De har 30 dages returret og adgang til varehusenes servicecentre, hvis varerne kræver reparation.

- Vi tror, at trygheden ved at handle med et kendt navn som Bilka vil betyde meget for forbrugerne, siger Henrik Libak.' Danskerne kan stifte bekendskab med Bilkas internetshop i de kommende uger, hvor e-købs-kurven rykker ud i bybilledet med stande, opstillede computere og eksempler på de varer, der kan findes i internet-shoppen. Eventen er nem at finde vej til - vartegnet for e-købs-kurven bliver en 10 meter høj ballon i Bilkas blå signaturfarve. Ballonen skal symbolisere, hvor nemt det er at købe ind med e-købs-kurven - varerne bliver fløjet direkte til kantstenen.

Udgivet af: NPinvestordk

Seneste nyheder